Európában az elektronikus kereskedelem forgalma előző évben kb. 510 milliárd euró volt (az Ecommerce Europe adatai szerint). Ez 12%-al haladta meg az egy évvel korábbi adatokat. Közép-Európában átlagosan 14%, Magyarországon pedig ennél magasabb, 15-20% az átlagos növekedés. Ez az átlag viszont megtévesztő, mivel nagy a különbség a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kisebb mértékben növekszik, de vannak dinamikus, több száz százalékos növekedések is. A piac erőteljesen nő, ami hatalmas lehetőséget kínál sok vállalkozásnak. Az e-kereskedelem 4%-ot tesz ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokásaink. Egyre több terméket rendelünk online. Most a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik leginkább.