Egy benyújtott törvénymódosítás új előírásai alapján egyre több téren mentesülhetnek az ügyfelek a károk megtérítése alól, ha elvesztették vagy ellopták a kártyáikat. Az elveszett vagy ellopott kártyák esetében a letiltatás előtt leemelt összeg eddig maximum 45 ezer forint értékben terhelte a tulajdonost. Mostantól, amennyiben igazolható, hogy a kártyatulajdonos a lopást nem észlelhette előbb, vagy a pénzügyi intézet hibázott, vagy nem biztosította kielégítően a letiltás lehetőségét, esetleg bizonyítható, hogy az gyenge hitelesítési rendszert használt, akkor az ügyfélnek még ezt a költséget sem kell vállalnia. Bekerül a törvénybe egy új fogalom is: az erős ügyfél-hitelesítés. Ez azt jelenti, hogy legalább két lépcsőben kell magunkat azonosítani ahhoz, hogy a számlánkhoz férjünk. Ennek a két azonosítónak függetlennek kell lennie egymástól. Tehát ha az egyiket feltörik, a másikat ne találják ki. Ha a bank úgy gondolja, hogy az ügyfél gondatlan volt, neki kell majd igazolnia. Például, ha online vásárolunk, de ott nem kell két lépcsőben igazolnunk magunkat, és ezért egy csaló pénzt emelhet le a számlánkról, akkor az ügyfélnek a kárát a bank téríti meg. Újdonság még az is, hogy a boltnak viszont ezt a kárt ki kell fizetnie a banknak. Az új szabályozás értelmében zárolni csak akkor lehet, ha a fizető fél jóváhagyta a pontos összeget.