A pénzintézetek a Világgazdaság számára adott tájékoztatásából kiderül, hogy Magyarországon ritkán jár a lakosság bankfiókba. Például a CIB Bank ügyfelei évente átlagosan 1,5 alkalommal keresik fel a bank valamelyik fiókját. A prémium ügyfélek körében ez az arány magasabb, de ők is csak kb. öthavonta fordulnak meg a bankfiókjukban. Az OTP Bank ügyfelei évente átlagosan háromszor látogatják meg valamelyik bankfiókot. Ezek az adatok is azt mutatják, hogy a banki adategyeztetés elhúzódásáért aligha lehet csak a pénzintézeteket okolni. A lakosság bankolási szokásai alapvetően nem kívánják meg a személyes ügyintézést. A felmérés alapján kiemelkedik a Takarék csoport, a fiókhálózatból kapott visszajelzések azt mutatják, hogy a kisebb településeken élő ügyfelek havonta keresik fel a fiókjaikat, ahol többnyire egyszerű banki tranzakciókat hajtanak végre, pl. pénzt vesznek fel, befizetnek vagy éppen betétet kötnek le. A nagyobb városokban ezeket az alapvető banki szolgáltatásokat már a Takarékbank ügyfelei is az elektronikus felületeken végzik. A K&H Banknál úgy látják, hogy miközben az ügyfelek egyre szívesebben veszik igénybe a digitális szolgáltatásokat, és az olyan tranzakciókért, melyeket az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül otthonról is, önállóan el tudnak végezni, nem feltétlenül mennek be a bankfiókba. Nem a fiókhálózat szerepe csökken, csupán munkájuk jellege változik. A kirendeltségeken egyre nagyobb szerepük van a szakértőknek, amikor az ügyfelek összetettebb pénzügyi kérdésekben szeretnének tanácsot kapni, legyen szó befektetésekről vagy hitelekről.