Valutaváltó

FreeCurrencyRates.com
Hazánkban is egyre többen intézik online a banki ügyeiket

Az EY kelet-közép-európai régiós kutatásából, ahol a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait vizsgálták kiderül, hogy egyre jobban nő az igény az online banki szolgáltatásokra. A magyarok 78%-a egyre ritkábban megy be a bankba személyesen. Az elemzés szerint a magyar lakosságnak legalább a fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A magyar válaszadók viszont egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben. Ők csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben 35%-uk leginkább technológiai, 26%-uk e-kereskedelmi céget választana. A kutatás szerint a magyar lakosság kétharmada egyelőre elkötelezett a választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek. A megkérdezettek egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik. Sőt, az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség. A jövőben ez még megváltozhat, mivel a magyarok többsége szerint a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség a hagyományos bankok szolgáltatásaira.

=