Manapság divatos minden vállalkozásra ráhúzni a startup jelzőt, ha bármi köze van az internethez. A Quiz1.com oldal koncepciójára azonban valóban jól illenek a startupok ismérvei.
a.) Gyors és agresszív növekedés - csak júliusban indultak de máris közelítenek a 10.000 felhasználóhoz -.
b.) Már induláskor nemzetközi szintéren, globális megoldásokban gondolkodnak.
c.) Újszerű üzleti modellt alkalmaznak. Legalábbis azon a piacon ahol indulnak.
A Quiz1.com sokszereplős, élő, online kvíz versenyeknek ad teret. Az úgynevezett rapid versenyek esetében amint összejön 2 nevező, azonnal indul a kvíz "párbaj". - Ez a forma azért ismerős már más oldalakról is. - A normál kvíz versenyek esetében viszont - az online pókerhez hasonlóan - fix időpontokban (jellemzően 5-20 perces időközönként) indulnak a legkülönbözőbb tematikájú és nehézségű kvízjátékok, illetve versenyek. 6 nyelven közel 79 ezer kérdés - amely hétről hétre ezres nagyságrendben bővül - biztosítja, hogy a játékosok lehetőség szerint a lehető legritkábban találkozzanak ismerős kérdéssel.
Az üzleti modelljük abban tér el a hasonló kvízes oldalakétól, hogy itt nincsenek a játékosokat idegesítő hirdetések, ellenben a játékosok vásárolhatnak extra crediteket, illetve akár postai úton kinyomtatott formában is hozzájuthatnak a kvíz versenyeken elért helyezésüket tanúsító díszes oklevelekhez.
Az oldal mögött álló tulajdonosok terveiben 2017-re százezres nagyságrendű felhasználó létszám szerepel. Ezt agresszív globális online marketing kampánnyal tervezik elérni.