Az internetes vásárlások száma egyre csak növekszik, viszont a szállítócégeknél egyre nagyobb a munkaerőhiány. Idén ősszel ez már fennakadást okozhat a szolgáltatásban. A futárcégek a tavalyi évben kb. 17 millió rendelés kézbesítésében vettek részt. Bár egyre népszerűbbek a logisztikai cégek által üzemeltetett átadópontok, a csomagok nagy részét, kb. 12 milliót 2016-ban is a címzetthez szállították ki. A futárcégeknek az ünnepi szezon számít a legfontosabb és legnehezebb időszaknak, mivel az éves csomagszámok 30-40%-át a karácsony előtti néhány hónapban szállítják ki, plusz még hozzá tartozik az ünnepi szezont indító, november végi akciós péntek, az online kereskedők által hazánkban is elterjesztett Black Friday (Fekete Péntek) nevű nap. A Fekete Péntek 2016-ban olyan méreteket öltött, hogy vásárlók tömegei tartották vissza októberi, novemberi költéseiket az akciós ajánlatok reményében. Az így megnövekedett rendeléseket pedig sem a kereskedők, sem a logisztikai cégek nem tudták megfelelő tempóban feldolgozni, így szinte mindenhol csúszások voltak a kézbesítésben.
Egy másik fontos feladatot is meg kell oldania a logisztikai szektornak. Az egész országban tapasztalható ugyanis a munkaerőhiány, nagyon nehéz futárokat találni a folyamatos kivándorlások miatt. Egyre több futár dönt úgy, hogy inkább a hazainál sokkal jobb feltételeket nyújtó országokba megy dolgozni. A munkaerő megtartását nehezíti, hogy a hazai tulajdonban lévő futárcégek többségének korlátozottak a béremelési lehetőségei. Az elmúlt években ugyanis az erős verseny miatt csökkentek, vagy változatlanok maradtak az internetes vásárlás kézbesítési díjai. A futároknak pedig egyre több mindenhez kell érteniük. A vezetési tudás és a helyismeret mellett napi szinten akár nagyobb mennyiségű készpénzt is kezelnek. A csomagadminisztrációkhoz és a kártyás tranzakciókhoz pedig gyorsan és hatékonyan kell bánniuk a miniszámítógépekkel. Ezeket a problémákat egyelőre nem lehet megoldani. Ha folytatódik a futárok külföldre vándorlása, előfordulhat, hogy az online boltok nem tudják teljesíteni a vásárlóknak, amit ígértek. A késés lehet akár a saját, akár a futárcégek hibájából, a vevőket nem fogja érdekelni.